جراحی زیبایی پلک

چشم ها یکی از مهمترین اجزای صورت هستند که در زیبایی چهره تاثیر به سزایی دارند. امروزه عمل های زیبایی بسیاری با هدف های به خصوص پدید آمده اند که بلفاروپلاستی یکی از این عمل هاست و در واقع به آن عمل جراحی زیبایی پلک نیز گفته می شود که در این عمل پف چشم و افتادگی پلک نیز برطرف خواهد شد.

جراحی زیبایی پلکجراحی زیبایی پلک به سه دسته تقسیم می شود :

1. جراحی زیبایی پلک فوقانی : در این جراحی پوست اضافی پلک برداشته شده و اگر افتادگی در پلک به وجود آمده باشد نیز اصلاح خواهد شد و ظاهری جوان تر را برای فرد به ارمغان می آورد.
  2. جراحی زیبایی پلک پایین : از این روش بیشتر برای برداشتن چربی هایی که در زیر چشم به وجود آمده و باعث پف کردن زیر چشم شده است نیز می توان استفاده کرد.
  3. جراحی از طریق ملتحمه : این روش بیشتر مختص کسانی است که پوستشان چندان شل نشده و با استفاده از برش و بدون آنکه پوست دستکاری شود چربی های اضافی زیر پوست برداشته خواهد شد.

عمل جراحی زیبایی پلک به صورت سرپایی انجام می شود و اصلا نیازی به بستری شدن بیمار ندارد و با توجه به نوع عمل زمان آن متغییر خواهد بود؛ ولی معمولا بین یک تا سه ساعت زمان می برد.

از جمله عواملی که باید بعد از جراحی به آن دقت کرد عبارتند از :

• بعد از عمل جراحی ، پدهایی روی چشم گذاشته می شود که تورم و درد را تا حدودی کاهش می دهد. همچنین بعد از عمل پماد هایی تجویز می شود که ممکن است دید شما را تا حدودی دچار مشکل کند که این مسئله تا چند ساعت بعد بهبود می یابد.
  • زمانی که درد شما بعد از عمل تشدید پیدا کرد حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • برای جلوگیری از کوفتگی و درد از کمپرس یخ استفاده نمایید و تا چند روز از خم کردن سر خود پرهیز نمایید.
  • همچنین بعد از عمل به شما آموزش داده می شود که چشمان خود را چگونه شستشو دهید.

جراحی زیبایی پلکاز مهم ترین نتایجی که از جراحی زیبایی پلک حاصل می شود عبارتند از :

• بهبود میدان دید.
  • افزایش اعتماد به نفس افراد.
  • از جمله اقداماتی که باید قبل از عمل به آن توجه نمود عبارتند از:
  • تا 6 هفته قبل از عمل از کشیدن سیگار خودداری نمایید.
  • 2 هفته قبل از عمل مصرف الکل را متوقف کنید.
  • اگر از داروهای خاصی مصرف می کنید حتما با پزشک خود مشورت نمایید.
  • از مصرف دارو های آسپرین و ضد التهاب جدا خودداری نمایید زیرا باعث تشدید خون ریزی می شوند.
  • برای رفتن به اتاق عمل پوست صورت باید عاری از مواد آرایشی باشد.

در جراحی زیبایی پلک باید یک سری از مسائل از قبل مورد بررسی قرار بگیرند. ازجمله : خشکی چشم ، کمبود اشک ، فشار خون ، بیماری های قلبی و عروقی ، دیابت و آب مروارید که در صورت نادیده گرفتن این عوامل ممکن است مشکلاتی برای فرد به وجود بیاورند.